fredag 27 maj 2011

Resa

God morgon

Har tillbringat morgonen med att ringa Ryan Air. Det är första gången vi flyger med dem så det blir en ny upplevelse. Jag har inga förväntningar på flygresan annat än att vi kommer fram ordentligt.
Anledningen att jag var tvungen att kontakta dem var att när vi skrev ut boardingkorten såg vi att jag hette Nadeleine istället för Madeleine. Jag vågar inte åka till flygplatsen med ett sånt boardingkort. Man vet aldrig hur noga de är.
Efter en lång väntan i kö, antagligen för att de ska tjäna pengar på samtalet som kostade 4 kr /min så kom jag fram. Vi ändrar ditt namn helt kostnadsfritt men du måste checka in igen.Så nu var det fixat.

Undrar ni vart vi ska?
Ja alla som jobbat med mig eller varit här har nog inte undgått att höra.
Jag och mannen ska fira vår 15 åriga bröllopsdag i Toscana.
Mina föräldrar ska vara här och ta hand om barnern som går i skolan.
Vi har hyrt bil som väntar på oss på flygplatsen.

En gång läste jag en bok som heter Sarahs nyckel.Mycket bra bok.Den gick på bio ett tag i vintras men jag hann tyvärr inte se den filmen.
I boken så hamnade en journalist i en stad som heter Lucca.Sen jag läste den boken har jag alltid velat åka dit, undersöte lite och såg att Lucca låg i Toscana.
Vi ska bo i grannstaden Montecantine Therme , 2 mil från Lucca.
Praktiskt med bil så åker vi som vi känner för. Lovar lägga ut bilder efteråt.
Men först är det en helg hemma som gäller.

Butiken öppen idag 11-18
Samt imorgon Lördag 11-15


Jag håller på att klura på lite morsdagserbjudande.
Jag har halsbandet som jag skrev om tidigare ord pis 120 nu 90 kr
sen tänkte jag mig ett erbjudande på en behandling.

Vad sägs om en underbar Chokladmassage som avslutas med en härlig skalpmassage.
Ord pris på den är 520. Bokar du den under helgen eller köper presentkort så kostar den 4oo kr för 50 min.

Kom ihåg att jag även skickar presentkort, inga extrakostnader.
Giltighet på presentkorten är 12 månader.


Nä nu är det dags för mig att göra mig i ordning.
Var rädda om Er!




Vi ses
Madeleine

1 kommentar:

  1. Vad roligt och lite komiskt för vi firar också vår 15-åriga bröllopsdag snart den 1 juni!
    Vi har rest med Ryanair många gånger och har tyckt det har varit bra. Planen är ofta nya, men simpla i inredningen kanske. De passar tider bra osv.

    Låter väldigt mysigt med en resa till Toscana. Vi brukar åka iväg och fira, men i år är vi snart igång med att riva vår altan och sedan bygga en inglasad. Det få bli vår present till varandra:)

    Ha en fin resa tillsammans!
    Kram Helena/Ord & Känsla

    SvaraRadera