måndag 9 augusti 2010

Hej på Er
Sommaren ar bara rusat förbi, men jag vill inte säga att den är slut än för det tror jag inte. Som egen företagare har det inte varit så lätt att ta en lång sammanhängande semester utan jag har varit ledig lite varje vecka samt gjort kortare resor varje månad. Och det har inte varit så dumt.
Juni blev det som jag skrev om tidigare Legoland / Skagen

Juli åkte jag själv tåg till Strömstad där jag jobbade på Spa sen kom resten av familjen ner och vi semestrade i Strömstad, kosteröarna, Grebbestad, Fjällbacka, Fiskebäckskil och avslutade med Göteborg och Liseberg.Jag måste säga att när vi åkte mellan de små pittoreska samhällerna och besökte små mysiga butiker så kändes det konstigt att komma till civilisationen i Göteborg. Jag längtade tillbaka till de små kustsamhällerna. För där är väl sommaren som bäst.
Jag som älskar små gårsbutiker ( därför har jag ju en egen :) gjorde ett besök i butik 2 Fröknar mellan Uddevalla & Lysekil. Klart värt ett besök om ni har vägarna förbi.

I Augusti var jag och mannen på en tur till skåne. Våra barn lämnade vi i mormor och morfars sommarstuga utanför Nora.
Vi började dagen med en under brunch i Båstad, det var den bästa jag någonsin ätit. Utsikten gjorde inte det hela sämre.Sen fortsatte vi till Torekov, vidare till Flickorna Lundgren på Skäret. Ett jättemysigt ställe, men jag tycker inte priserna var så pånboksvänliga eller vad säger ni om kaffe för 48kr. Visst det serverades ur fina kopparkaffe kannor men ändå. Nu har vi i alllafall varit där. Turen fortsatt till Underbara Mölle med besök på anrika Grand Hotel Mölle.

Nästföljande dag blev det besök i Lund, Malmö och Helsingborg. Jag har aldrig tidigare varit i Lund men blev förälskad i staden, så mycket korsvirkeshus. Väl värt ett besök.

Ett tips om ni är i Helsingborg är en fika på Ebbas, det var det mest nostalgiska jag sett på länge. Jättemysigt allt i 50-tal. De hade verkligen lyckats.

Här kommer en bild på någon som upptagit mycket av vår familjs tid denna sommar.
Lilla Ida. Victor fick henne när han fyllde 10 år.Hon är så go, men lite väl busig. Har redan haft ner 2 lampor mm.Men hon lugnar snart ner sig







Ha det så gott, kommer uppdatera snart med nya öppet tider för de kommer utökas när allt kommer hem från mässan. Vill Ni komma en annan tid eller boka ett arrangemang så går det jättebra att höra av er via telefon 019-446026 eller mail hosmadeleine@live.se.

Kram Madeleine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar