söndag 21 november 2010

Tävling / Jul öppet

Hej på Er
Nu är jag tillbaka från hembygdsgården där vi pysslat, bakat och bundit kransar.
Tänkte bärja med tävlingen som jag tycker har ett bra pris som passar i dessa tider då vi vill tända massor med ljus.



Priset är en kammarljusstake från IB Laursen.
På bilden ser ni två ljustakar så det är två vinnare som kommer att dras.
Det jag vill att ni ska göra är kopplat till det förra inlägget om resor och utflyktsmål.
Jag vill att ni delar med er om ett ställe ni besökt eller vet om som är värt ett besök.Det kan vara ett cafe, en restaurang, hotell eller en stad i Sverige eller i världen.

1 lott för en kommentar (har du ingen blogg går du in på anonym glöm inte ge din e-post adress.

2 lotter om du blir följare av min blogg

3 lotter om du länkar.

Lycka till
Tävlingen pågår till den 19/12



Sen fortsätterjag med öppet tiderna för butiken.
Jag kommer ha öppet följande tider innan jul
V 48
Onsdag 1/12 15 - 19
Torsdag 2/12 17-19
Fredag 4/12 16-19
Lördag 5/12 11-14
Söndag 6/12 11-14

Det var de tiderna som jag tänkt börja med sen har jag gärna äppet mer om efterfrågan finns.
Vi kommer bjuda på varm glögg, pepparkakor, godis och kaffe.
Så varmt välkomna till oss.

Lägger även tiderna samt tävlingen här vid sidan om så ni lätt hittar det.

Kram från Mig.

11 kommentarer:

  1. ljusstakar kan man aldrig få för många av, klart man vill vara med och tävla.
    Kramis Nettan

    SvaraRadera
  2. Tävlar gärna! Tällberg i Dalarna är en fantastisk plats som jag ofta längtar till. Utsikten över Siljan är oslagbar.
    Hälsningar Caroline L
    vitabergenserik@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Hej Vad kul med tävling. Jag älskar verkligen IB Laursen och ljus stakar går alltid åt.
    Mailar min adress till Dig.

    Vill gärna tipsa om en restaurang i helsing borg som har helt underbar mat till bra priser.Den heter Haket. Bra att veta om man har vägarna söderut.
    MVH Anna Karlsson

    SvaraRadera
  4. Vad roligt med en utlottning och vilka fina vinster sen. Tack för att du tipsade mig.
    Ett mysigt ställer är Gyllene Uttern i Gränna.
    Härlig miljö jättegod mat. Fin utsikt över Vättern. Jag länkar till min blogg.

    SvaraRadera
  5. Hej Madeleine

    Var i din jättemysiga butik i helgen och det fanns verkligen mycket fint. Har tänkt så länge att åka till dig men det har inte blivit av. Vi var mycket nöjda med besöket och kommer definitivt komma igen.
    Vill gärna vara med och tävla och vill ge ett bidrag till ett mysigt resmål : Hällekis vid kinnekulle.Där finns det ett jättemysigt cafe där man kan både fika och äta mat i ett mysigt växthus sen finns det även en butik på landet där.
    Hoppas på tur.

    Linda Andersson Örebro
    linda_andersson79@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Kul med tävling!
    Då tipsar jag om en butik och butikscafé som heter Två Fröknar i Uddevalla.
    Ett måste om man är i närheten!
    Två våningar med underbara inredningssaker och hemgjord kaka för dagen att fika på. Urmysigt.

    //Johanna

    SvaraRadera
  7. Var lite för ivrig med mitt tävlande, glömde helt bort att betätta om det ljuvliga Funäsdalen. Där samlar man kraft, njuter av underbar natur vilken årstid det än är. Det är mitt paradis på jorden.
    Kram igen, Nettan
    Ps. vilka fina vinter bilder. Ds

    SvaraRadera
  8. Hej på Dig
    Även jag vill vara med i tävlingen och hoppas på tur.
    Jag vill tipsa om ett cafe I New York : Magnolia Bakery.De gör sina berömda cupcakes som bla varit med i Sex and the city. IBland är det kö ända ut på gatan , men det är det värt.Cafet ligger på 401 Blecker Street eller t-bana 6 Grön linje.
    Bästa hälsningar från Malin Johansson, Stockholm

    SvaraRadera
  9. Hej
    Vill tipsa om ett jättemysigt cafe i Trosa som heter 3 små rum. Mycket mysigt cafe som på sommaren har servering i trädgården. Blev utvalt till bästa kondis 2004 tror jag det var.

    Ha en trevlig helg !
    Louise Matsson

    SvaraRadera
  10. Hej
    Sista dagen och tävla, tur att jag såg detta!
    Vill tipsa om en Kro i danmark.Bregnerod kro.Det är ett jättemysigt värdshus med mat och övernattning 25 km från köpenhamn. Värdshuset har anor från 1600 -talet och är väl värtett besök.
    Ha en trevlig 4:e advent.
    Elisabeth Magnusson

    SvaraRadera
  11. Hej Madeleine

    Trevligt med tävling.Vill tipsa om ett mysigt spa i skåne väl värt ett besök : Torekovs varmbadhus. Vackra Torekov är ett måste bara det.

    Kristina Jansson

    SvaraRadera