måndag 13 september 2010

Butiken vån 2

Nu tänkte jag visa lite bilder från det ¨våningsplan son står på tur att inredas med massor av fina grejor. Det som är kvar att göra är att färdigställa räcket. Stolparna är på plats. Det är lite roligt vad man återvinna saker. Vi behövde långa pelare och letade på höloftet men hittade inga som var tillräckligt långa. Då kom jag på att vi kan ju ta vår gamla flaggstång, den är ju iallafall lång. Färgen är avskavd så här blir det shabby chich.Perfekt att slippa köpa nytt dyrt virke när man kan använda det som gården har. Och här finns det massor av gammalt virke sånt som är gammalt som alla vill ha.Nu gäller det vara att hitta tiden och göra klart.På våningsplan två vill jag ha två av mina nya märken samt ett klädesmärke som jag kommer ta in till våren.

Trappan på väg till mellanplanet



Högt i tak med bjälkarna kvar i sin ursprungs kulör



Räcket som håller på att byggas



Denna vecka öppet
Ons & Tors 17-19
Fredag stängt
Lördag 10-14
Varmt Välkomna
Madeleine

3 kommentarer:

  1. Hej Madeleine!
    Tack för cremen.Kul att träffa dig ses idec
    kram Yvonne F

    SvaraRadera
  2. Ha det jättebra och kom jättegärna ut till butiken när du har tid. Nu håller vi på att planera för fullt för utbygget. Vi har plats i ladan men jag tycker det ser maffigt ut att ha glaspartier.Kan inte vänta tills det blir klart.
    Ses i december om inte förr.
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  3. Skrev igår, men mitt medelande försvann? Ville bara säga att jag är glad att du tyckte om det jag byggde på loftet. Kram Magnus

    SvaraRadera