måndag 13 juni 2011

Lucca

Nu fortsätter rese berättlelsen från Toscana.
Vi tog en hel del bilder från denna underbara stad , så jag får välja ut några och visa Er.
Vi tog vår lilla bil och körde mot Lucca. Som jag berättat tidigare så har jeg en gång läst en boh Sarahs nyckel (som även blev film) då åkte de till en stad som hette Lucca, ända sen dess har jag velat besöka den staden och jag lovar det blev en fullträff.
Det var en helt fantastisk stad.Runt hela stdskäranrn var det en försvarsmur, massor av torg och uteserveringar precis överallt. Så mysigt och underbar god mat och glass.
Där tillbringade vi vår 15 - åriga bröllopsdag.
Innan vi besökte Lucca så visste jag ingenting om staden , hade inga förväntningar alls. men vi var inte ensamma i staden, det var många turister som hittat dit.
Så står Toscana på er önskelista i framtiden planera in en resa till Lucca, och glöm inte att drömmar är till för att uppfyllas.

Bilderna vill inte laddas upp så jag lägger in dem separat och hoppas på bättre tur då.
Madeleine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar