måndag 22 mars 2010

Poliskontroll

Man säger att ett gott skratt förlänger livet, och det gjorde jag för ett par poliser förra veckan.
Jag var på väg till Skinnskatteberg där jag skulle inhandla en till behandlingsbänk till min salong i Örebro. Då blev jag stoppad av en polis. Hjärtat bultade på och jag tänkte hjälp hur fort körde jag , det här hade jag inte riktigt räknat med. Men det var ingen fortkörning det var blåsning.
Jag har haft körkort sen jag var 18 år och har aldrig behövt blåsa så detta var premiär. Polisen sa ta ett djupt andetag med den där plaströret i munnen.Jag gjorde som han sa sen fick jag panik med all luften såjag tog bort röret ur munnen och blåste luften rakt ut. Precis närj ag blåst ur luften förstod jag vad jag hade gjort.Hur ska de kunna mäta alkoholhalten då.

Poliserna fick ett gott skratt och vek sig nästan dubbelt . De hade aldig sett något sådant sätt att göra det på.Men sen gick det bra. Och dagens skratt för dem , det bjöd jag på.

Min man berättade detta försina eleverpåfordonsprogrammet senare på dagen. De hade sagt "är hon blondin eller" Nej det är jag inte bara nybörjare på att blåsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar