fredag 11 juni 2010

Idag har vi varit skolavslutning i St. Mellösa kyrka . Så vackert och så stämningsfullt. Vår yngsta son gick ut förskoleklass och vår äldsta tredjeklass.
De har tradition att förskoleklassbarnern lämnar över en ros till de elever som slutar Åk 6. Lite gulligt måste jag säga.Vi får hoppas på en underbar sommar, det är vi värda.
Ikväll ska vi ner till sjökrogen på lite mat. Det ska bli trevligt.

Påbilden nedan ser ni en vacker bänk från IB Laursen den är förmodligen tagen påen plats dit vi är på väg till på Söndag -Skagen. Har aldrig varit där. Ska bli jättekul. Men först ska vi till Legoland. Barners önskan.Jag sa vi åker dit om vi stannar sista dagen i skagen och så får det bli.





Här nedan lite fler fina saker från IB Laursen



Nu har jag fått en till kartong från Miljögården som jag ska ställa fram innan vi öppnar för dagen. Det är lampor med vita skärmar med brodyr samt zink blomkrukor och lite annat smått och gått.
Min Magnus håller på med en skylt som vi fått tillverkad som ska sättas upp vid vägen med öppet och stängt då kan vi ha öppet lite extra när det är mycket folk i farten ner till sjön och Segerjö .
Nu är det dags för mig att ge barnern och deras kompisar lite mat innan jag går ut till butiken.Idag får de pannkakor med glass, gräddeoch jordgubbar. Lyxlunch för ett barn.
Hörs igen när vi är hemma från Danmark

Madeleine

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Vad kul att du kikade intill mig. Tyvärr har det inte blivit så mycket bloggande på sista tiden. Kul att titta in till dig, jag inser att jag måste ta en sväng till din mysiga butik. Den verkar helt i min smak. Ha en skön vistelse i Danmark, Legoland och Skagern är härligt båda två. Vi var där förra året.
    Kram Lovisa

    SvaraRadera
  2. Hej lovisa
    Jag hinner inte heller blogga så mycket har nog med alla kundbrev spm jag skickar ut med erbjudanden. Men det är kul.Jag kommer imorgon läga upplite bilder från danmark som vi nyss kommit hem ifrån .Det var en snabbvisit på 3 dagar.
    Du är jättevälkommen till butiken. Jag måste ringa Miljögården om mera grejor för många av de nya sakerna har redan blivit slutsålda. Kan inte vänta tills Formex i Augusti.
    Jag håller oxå på att kolla på lite kläder att ta in , men det finns så mycket. Jättesvårt att välja. Ha det så bra så ses vi.Jag komer ha lite extraöppet i sommar men skriver det både på bloggen och hemsidan www.hosmadeleine.se
    Madeleine

    SvaraRadera